PARK. ART OF REST

PARK. ART OF REST

Savytskyy Design

Восени 2018 року в парковій зоні Львова з’явився новий відпочинковий комплекс. «PARK. Art of Rest» – надихаючий приклад ревіталізації типової споруди радянських часів, яка перетворилась на справжню паркову перлину міста, завдяки неординарному задуму молодих українських архітекторів та кмітливості й сміливості всієї команди, яка шукала рішення для складних завдань і втілювала проект у життя.

«PARK. Art of Rest» розташований в будівлі старого кінотеатру, що знаходиться в парковій зоні міста Львова. Побудований він був у 1960-ті роки, як елемент сільськогосподарської виставки, під час якої було зроблено грунтовну ревіталізацію паркової зони. Майже 18 років, з 2000 року, будівля стояла напівзруйнована, занедбана, зі слідами ситуативних перебудов. Було декілька спроб її реанімації. До архітектурної фірми Savytskyy Design вона потрапила в проектування з завданням зробити розважальний центр. Архітектори стояли на позиції, що функція має бути не просто розважальною, а й культурною. Тому під час обговорення проекту із замовником прийшли до консенсусу, що обов’язково буде введена якась культурно-громадська функцію, а зона івентів буде гармонійно сплетена з рестораном і відкритими літніми терасами. Не міняючи об’єму самої споруди (тому що в парковій зоні є свої обмеження по земельній ділянці), архітектори вирішили, що не будуть ні добудовувати, ні надбудовувати, ні розширяти, а збільшили площу за рахунок того, що горизонтально розділили будівлю на дві частини: нижня – ресторан українсько-європейської кухні, який також модифікується під проведення певних подій музичного спрямування, другий поверх повністю віддали під івент-хол для проведення різних подій, включно з конференціями, благодійними заходами, тощо. Будівля цегляна і потребувала грунтовного укріплення конструкцій, тому що під нею течуть підземні джерела, які наповнюють озерце поруч – Пелчинський став.

Місто: Львів

Рік: грудень 2017 – жовтень 2018

Девелопер: компанія «KRUAEL»

Переробник: компанія «MKS Facade»

Загальна площа скляних конструкцій: 700 кв. м

Системи Reynaers: CW 50 HI, CP 155 LS, CS 77

Характеристики: 2 поверхи, на першому – ресторан, на другому – івент-хол

 

 

 

Основний принцип реконструкції полягав у збереженні не історичної цінності цієї споруди (збудована вона була за радянських часів як типовий проект), а об’ємно-просторового рішення, що, на думку архітекторів, гармонійно вписувалось в локацію. В архітектурній стилістиці було вирішено йти шляхом введення природних матеріалів, мінімуму декорів, максимуму натуральних, якісних матеріалів. Всі елементи, що можливо було зробити в Україні, виготовлялися в Україні – елементи декорів, кухонного обладнання майже на 80% виготовлено в Україні. А там, де була потреба використати високотехнологічні елементи (велетенські розсувні системи, дренажні системи, вікна, двері), проектувальники поставили собі таку планку, що це мають бути одні з найякісніших рішень на ринку.

В нас навіть була ідея зробити повністю скляний дах, але технологічні моменти, пов’язані з опаленням, захистом від сонячного світла, перегріванням, кондиціюванням, зіграли свою роль, ми пішли на компроміс, але все одно лишили великі отвори», - розповідає про проект Марко Савицький.

«На фасадах ми використовували натуральний сланець, щоб показати природність традиційної архітектури – якихось надсучасних об’ємних рішень ми не робили. Скління даху було пов’язане з тим, що ми хотіли дати інтер’єру більше світла. Будівля знаходиться в парковій зоні, і ми планували, що не просто зробимо якусь архаїчну споруду, яка має свою культурну чи розважальну-ресторанну функцію, а максимально інтегруємо її в оточення парку. Тому, де можна було, додали світла та відкрили вигляд на зелене оточення парку, дерева, пагорби, квітники. Парк розрісся і з дахових панорамних вікон дуже добре проглядаються крони дерев – відчуття, що ти знаходишся в оранжереї. Така кількість прийомів освітлення додає простору, суттєво розширює зал і, більше того, створює wow-ефект. Особливо в вечірню пору, коли видно місяць та зірки. А коли заходиш вдень, то відчуття ніби споруда левітує в повітрі. То було завдання, яке ми ставили собі с самого початку, – більше світла. В нас навіть була ідея зробити повністю скляний дах, але технологічні моменти, пов’язані з опаленням, захистом від сонячного світла, перегріванням, кондиціюванням, зіграли свою роль, ми пішли на компроміс, але все одно лишили великі отвори», - розповідає про проект Марко Савицький.

Відпочинковий комплекс «Park. Art of Rest» проектували з бельгійського профілю компанії Reynaers – усі світлопрозорі зовнішні і внутрішні конструкції, вітрини, вікна розсувні системи. Використали системи CW 50 HI, CS 77, CP 155 LS. Дванадцять вертикально-похилих вітрин, які можна бачити на другому поверсі, запроектували і виконали з системи Reynaers CW 50 HI, кут нахилу даху будівлі і скляних вітрин – 25 градусів. Великий вітраж, що знаходиться на другому поверсі, над входом в комплекс, вдалось виконати в одній лінії з вхідними вітринами першого поверху, а також надати вітражу свого шарму, вмонтувавши двері, що надало можливість архітекторам запроектувати невидимий з вулиці, дуже лаконічний вихід на балкон, на якому можна насолодитись чашкою кави. На першому поверсі – комплекс вітрин, внутрішніх та зовнішніх, які повторюють лінію вітрин другого поверху. 

МАРКО САВИЦЬКИЙ, архітектор проекту: 

«Для чого декорувати приміщення, якщо природа сама декорувала його своїм оточенням? Ми поставили собі таку ціль – зробити на терасах величезну, на весь простір розсувну систему, яку можна було б використовувати і влітку, і взимку. В цьому нам в нагоді стали системи Reynaers, з яких ми змонтували найбільшу в Україні розсувну систему 4,3 м (H) на 18,5 м (L). Цим рішенням нам вдалось поєднати інтер'єрний простір з екстер'єрним оточенням в єдину композиційну зону». 

Надзвичайно великі дві розсувні конструкції з системи CP 155 LS, габаритні розміри яких складають довжиною понад 18 м і висотою 4 м.

«Дуже радіємо, що нам надзвичайно важкими зусиллями, але все ж вдалось втілити задум архітекторів і замовників, виконати «розсувну стіну» - ми змонтували надзвичайно великі дві розсувні конструкції з системи CP 155 LS, габаритні розміри яких складають довжиною понад 18 м і висотою 4 м. Усі внутрішні конструкції мають свою ізюминку, яка полягає в тому, що системи внутрішніх перегородок мають шпроси, склопакети з дуплекс рамками. Виглядають такі конструкції неперевершено», - ділиться враженнями інженер-конструктор компанії «MKS Facade». - Над об’єктом працювали з величезним ентузіазмом, було цікаво перетворити паперовий варіант в реальність. Скляні дахи, габаритні розсувні системи в подібних масштабах та об’ємах раніше ми не робили. Виконання та монтаж були складними, переживали усі. Переживали як за правильність виконання замірів, проектування, так і за монтаж, тому що склопакети були важкі – вага сягала більше 500 кг і конструкції надзвичайно габаритні. Команда працювала в поєднанні з архітектором, конструкторами, робочими. Результатом дуже задоволені та зараз надзвичайно приємно чути відгуки людей, слова подяки і почувати себе на сьомому небі від щастя, що ти є частинкою творення історії будівництва».

“Другий поверх дає відчуття левітації, як в літаку - цього ми і прагнули досягти”

В будівлі була збережена вся початкова конструктивна схема за часів існування кінотеатру, включаючи крок колон, зонування – архітектори слідували принципу не зламати схему, а доповнити її. Це принцип проектування фірми Savytskyy Design, яка намагається не ламати, а давати спорудам нове життя: Марко Савицький – прихильник принципу ревіталізації. Тому хол лишився як був раніше та були зроблені сходові марші в атріумі з освітленням даховими вікнами. Перший поверх це темні тони – компаньйони в колористиці до вуличного сланцю, півтони темного граніту. Тобто ресторанний поверх з лаунж-зоною – темний, приглушений, але це зроблено не задля того, щоб створити затишок в приміщенні, а щоб акцентувати увагу на природі: коли ти сидиш в темному приміщенні навколишнє природне оточення через величезні вітрини дуже гарно проглядається і відчуття, що ти не бачиш навколо себе нічого окрім природи.

Другий поверх свідомо було зроблено повністю білим

За словами Марка, другий поверх свідомо було зроблено повністю білим бо це є приміщення для проведення різних івентів. Воно світле, і є відчуття, що ти підіймаєшся з темного приміщення вгору і потрапляєш на небо. Зараз багато хто з відвідувачів говорить, що потрапив на хмари, де все біле, багато сонця. «Коли ми робили ескізи, то в нас серед референсів була така фотографія: кожен, хто літає літаками, пам’ятає, що коли підіймаєшся над хмарами, потрапляєш в чисте кришталеве яскраве повітря – це ми і намагалися передати нашим другим поверхом», - згадує головний архітектор проекту.

“Ми намагалися не ламати, а дати споруді нове життя”

Використання натуральних матеріалів в такій кількості мало підкреслити натуральність рішень

Основні оздоблювальні матеріали – дерево, скло, камінь. Архітектори намагалися уникати заміни натурального матеріала на не натуральний. На 100% досягнути цього не вдалося, тому що не було такої задачі – це не мало бути стовідсоткове еко-рішення. В більшості випадків використовували натуральний камінь, бетон, акрил. Використання натуральних матеріалів в такій кількості мало підкреслити натуральність рішень в ресторані, щирість рішень в проведені заходів – в комплексі відбувається багато благочинних подій, івентів, пов’язаних з розвитком регіону, конференцій, великі свята для дітей.

За словами Андрія Даца, це був фантастичний один з хвостиком рік роботи: «За цей період я відчув весь спектр емоцій: від повного емоційного вигорання до ейфорії. Рівень стресу і потік інформації були величезними. Час неймовірної кількості знайомств. Я б сказав, що за цей час я пройшов шлях від новачка з палаючими очима до професіонала своєї справи. Кожна нова проблема – це новий виклик, який ми з командою з радістю приймали і достойно проходили. Неповторні дні, тижні підготовки, коли доводилось шукати вирішення складних завдань, проводити не одну нараду, не одну зустріч, але все ж, з гордістю скажу, що команда «MKS Facade» втілила цей проект в життя».

Андрій Дац,
Інженер-конструктор, «MKS Facade»

«У Львові, а також в Західній Україні, а може і по всій країні, розсувні конструкції таких габаритів ще ніхто не виконував – ми були перші, хто взяв на себе виклик реалізувати нелегке завдання, і, завдяки командній роботі, нам це вдалось. За більш ніж рік роботи комплексу скажу, що усі, від замовника та архітектора до відвідувачів, задоволені. Цей комплекс тепер є надзвичайною окрасою міста та гарною локацією для проведення заходів різного напряму».

Переработчики: 
MKS Fasade
Архитекторы: 
Savytskyy Design
Локация: 
Lviv, Украина
Фотограф: 
Oleg Babenchuk
Другие партнеры: 
KRUAEL (Project developers)